شهرمن M.I.S

مسجدسلیمان (پارسوماش)زادگاه کورش واولین شهر پارسی تبار

شهرمن M.I.S

مسجدسلیمان (پارسوماش)زادگاه کورش واولین شهر پارسی تبار

ریشه در خاک

تو از این دشت خشک تشنه روزی کوچ خواهی کرد

و اشک من ترا بدرود خواهد گفت.

نگاهت تلخ و افسرده است.

دلت را خار خار نا امیدی سخت آزرده است.

غم این نابسامانی همه توش وتوانت را زتن برده است.

 

تو با خون و عرق این جنگل پژمرده را رنگ و رمق دادی.

تو با دست تهی با آن همه طوفان بنیان کن در افتادی.

تو را کوچیدن از این خاک ،دل بر کندن از جان است.


تو را با برگ برگ این چمن پیوند پنهان است.

تو را این ابر ظلمت گستر بی رحم بی باران

تو را این خشکسالی های پی در پی

تو را از نیمه ره بر گشتن یاران

تو را تزویر غمخواران ز پا افکند

تو را هنگامه شوم شغالان

بانگ بی تعطیل زاغان

در ستوه آورد.


تو با پیشانی پاک نجیب خویش

که از آن سوی گندمزار

طلوع با شکوهش خوشتر از صد تاج خورشید است

تو با آن گونه های سوخته از آفتاب دشت

تو با آن چهره افروخته از آتش غیرت

که در چشمان من والاتر از صد جام جمشید است

تو با چشمان غمباری

که روزی چشمه جوشان شادی بود

و اینک حسرت و افسوس بر آن سایه افکنده ست

خواهی رفت.

و اشک من ترا بدروردخواهد گفت

 

من اینجا ریشه در خاکم

من اینجا عاشق این خاک اگر آلوده یا پاکم

من اینجا تا نفس باقیست می مانم

من از اینجا چه می خواهم،نمی دانم؟!


امید روشنائی گر چه در این تیره گیهانیست

من اینجا باز در این دشت خشک تشنه می رانم

من اینجا روزی آخر از دل این خاک با دست تهی

گل بر می افشانم

من اینجا روزی آخر از ستیغ کوه چون خورشید

سرود فتح می خوانم

و می دانم

تو روزی باز خواهی گشت

فریدون مشیری


نظرات 3 + ارسال نظر
سعید پرشین یکشنبه 6 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 11:44 ق.ظ http://www.bia2persian.blogsky.com/


سلام دوست عزیز؛ من مدیر وبلاگ ۞ پرشین کلوپ ۞ هستم و در خواست لینک با شمارو داشتم؛ که درصورت تمایل شمارو با نام دلخواتون لینک کنم وشما هم منو با نام
۞ پرشین کلوپ ۞
لینک کنی....
ممنون میشم.
منتظر پاسخ شما هستم.

الی۱۳ سه‌شنبه 15 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 09:14 ب.ظ

۴ساله نیومدم شهرم.آرزومه دوباره اونجاباشم بخصوص محرم...امسال لحظه ی آخربه هم خورد.شانس ندارم که...عشق است مسجدسلیمان ونفتون...

الهام سه‌شنبه 20 دی‌ماه سال 1390 ساعت 10:04 ب.ظ http://elham7709.blogsky.com

اگر ماه بودم به هر جا که بودم سراغ تو را می گرفتم
اگر سنگ بودی به هر جا که بودم مرا می شکستی...

مشیری

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد