شهرمن M.I.S

مسجدسلیمان (پارسوماش)زادگاه کورش واولین شهر پارسی تبار

شهرمن M.I.S

مسجدسلیمان (پارسوماش)زادگاه کورش واولین شهر پارسی تبار

به جهان خرم از آنم که جهان خرم از اوست

از خواجه عبداله انصاری پرسیدند که خلوت حق کجاست؟

خواجه گفت:

جایی که " من و تو " نباشیم!


جایی که من و تو نباشیم جائیست که تنها اوست ذکر او ، فکر او و یاد او

ودر یک کلام عشق او


 بقول مولانا  

                   چون از او گشتی همه چیز از تو گشت  

 

                                   ***

آمده‌ام که سر نهم عشق تو را به سر برم 

                     ور تو بگوییم که نِی، نِی شکنم شکر برم 

آمده‌ام چو عقل و جان از همه دیده‌ها نهان 

                    تا سوی جان و دیدگان، مشعلۀ نظربرم

آمده‌ام که رهزنم، بر سر گنج شه زنم 

                     آمده‌ام که زر برم، زر نبرم خبر برم

گر شکند دل مرا، جان بدهم به دل شکن 

                        گر ز سرم کله برد، من ز میان کمربرم

اوست نشسته در نظر من به کجا نظر کنم 

                     اوست گرفته شهر دل من به کجا سفر برم
آنک ز زخم تیر او کوه شکاف می کند 

                              پیش گشاد تیر او وای اگر سپر برم
گفتم آفتاب را گر ببری تو تاب خود 

                            تاب تو را چو تب کند گفت بلی اگر برم
آنک ز تاب روی او نور صفا به دل کشد 

                        و آنک ز جوی حسن او آب سوی جگر برم
در هوس خیال او همچو خیال گشته‌ام 

                               وز سر رشک نام او نامِ رخِ قمر برم
این غزلم جواب آن باده که داشت پیش من 

                       گفت بخور نمی‌خوری پیش کسی دگر برم

 

                      ***********************************

خدایا :


در برابر آن چه انسان ماندن را به تباهی می کشد،

مرا با نداشتن و نخواستن رویین تن کن!


چون، داشتن انسان را محافظه کار و ترسو و خواستن، آدم را

               بزدل و چاپلوس می کند!


                                                                                               دکتر شریعتی

همه بدبختی های انسان بابت همین دو چیز است:

نظرات 4 + ارسال نظر
حاجتی شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 04:46 ب.ظ http://teghsht.blogfa.com/

گزارش جشنواره بهاری بختیاری تیغشت آستاره دردزفول

جهانشاه آل محمود چهارشنبه 30 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 05:12 ب.ظ http://makss.persianblog.ir

اردشیر عزیز گاه گاهی که فرصتی باشد به وب لاگت سر میزنم انگار به شهر خودم سرزدم بعد از اینهمه سال
موفق باشی

جلال اسفندیاری دوشنبه 5 دی‌ماه سال 1390 ساعت 08:07 ب.ظ http://1421336.blogfa.com

با سلام ودرود خدمت اردشیر بزرگوار
دلم گرفته دلم سخت گرفته امروز سری به وبسایت ادبیات خوزستان زدم خبر ناگواری دستگیرم شد مردی فرهیخته محقق ومنتقد واستادی بزرگ از استان خوزستان ازمیان ما رخت بر بست بسیار گریستم به یاد روزهائیکه از دهانش واژه واژه گل می بارید بسیار گریستم . زبانم قاصراست وقلمم ناتوان تنها میتوانم به انعکاس همین خبر وتصویر واشعار زیبا درهمین رابطه که ازطریق ادبیات خوزستان توسط آقا علی دگر اساتید استان ارائه گردیده اکتفا کنم . استاد قناد دزفولی یادت جاودانه باد.

رز سه‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:13 ب.ظ http://acme.blogsky.com

وچه چیزهایی که ما در حسرتش هستیم و حکمت خداوند اون رو ببه ما نمی ده به دلیل رحمت بی منتهاش

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد