شهرمن M.I.S

مسجدسلیمان (پارسوماش)زادگاه کورش واولین شهر پارسی تبار

شهرمن M.I.S

مسجدسلیمان (پارسوماش)زادگاه کورش واولین شهر پارسی تبار

=============

خدایا! مرا معبر آرامش کن ؛‌
تا آنجا که نفرت هست ، عشق جاری سازم آنجا که خطا هست ، بخشایش بگسترم آنجا که جدایی هست ، وصل بیافرینم آنجا که لغزش و دروغ هست ، حقیقت بیاورم
آنجا که تردید هست ، ایمان بیاورم آنجا که ظلمت هست ، نور بتابانم و آنجا که اندوه است ، شادی منتشر کنم

              قسمتهایی از دعای مادر ترزا

التماس دعا


********

 انسان تنها حیوانی است که می تواند از خود ناراضی باشد .عذاب وجدان و یا ندامت و پشیمانی همیشه امکانی است برای خودآگاهی انسان آزاد اندیش .

اما اگر ما بطور غریزی آزاد هستیم پس چرا برای این آزادی عمل احساس که در ذات ماست کشمکش درونی داریم و ندامت می کنیم ایا این از فطرت پاک انسانی نیست و ایا این بواسطه حس مسئول بودن و متعهد بودن به تعهدات اجتماعی نیست ایا بخاطر این نیست که انسان یگانه موجود زنده ای است که قادر است مفاهیم قراردادی ایجاد نماید و پایبند آن باشد

پاسخ را شاید بتوان در هنجارهای اخلاقی  انسان یافت .مجموعه ای از قوانین رفتاری و ارزش هایی که در یک جامعه نهادینه می شود. یا رمز و رازهایی که در فطرت پاک انسانی نهفته است و مبدا و منشا آن خداست


حس دنـیــا نــردبـان ایـن جـهــان
حس دیــنـــی نـــردبـان آسـمـــان
صحت این حس بجویید از طبیب
صحت آن حس بخواهید از حبیب
صحت این حس ز معموری تن
صحت آن حس ز ویـرانـی بـدن
(مثنوی، دفتر اول ، ب ۳۰۳-۳۰۵)

نظرات 3 + ارسال نظر
جهانگردی سه‌شنبه 21 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 01:13 ق.ظ http://mis-1392.blogfa.com/

باسلام وعرض ادب
سایت شما به لینک دوستان وبلاگ ارزشی های مسجدسلیمان پیوست در صورت تمایل وبلاگ من را به لینک دوستانتون اضافه کنیدسپاسگذارم.

[ بدون نام ] جمعه 22 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 12:47 ق.ظ

دوست عزیز سلام
از اینکه توی شرایط کنونی که نام بختیاری توی قومیت خودش در حال نابودیه وقتی می بینم که عزیزانی چون شما گوشه ای از وقت خودشونو به ایجاد یه وب نوشته و مقاله به نام بختیاری اختصاص میدن باعث افتخار و امیده که کسانی هنوز به یاد ونام بختیاری در حال ترویج برخی عقاید و داشته های این قوم بزرگ و کهن توی سطح منطقه بختیاری و به نام هر شهر بختیاری و شهر مربوطه به اون نویسندست.
وبلاگ خبری و تحلیلی نارسینا آنزان با عنوان زیر آسمان مالمیر به نقد ادبی و فرهنگی در راستای قوم بزرگ بختیاری و به علت فعالیت در شهرستان ایذه اخبار بخش خبری خود را به علت در دسترس بودن اخبار در این منطقه در زمینه کاری خود دارد.
بازدید و همکاری شما در زمینه مقاله و عکس باعث پیشرفت کار ما و خارج شدن این یک سویه گرایی وبلاگ و داشتن اخبار و مقالات از تمام سرزمین بختیاری و به جدیت رفتن به سمت اخبار تمام خاک بختیاری است.
شایان ذکر است که این وبلاگ در حال تبدیل به یک دامنه و سایت رسمی است که همکاری شما در جهت پیشبرد اهداف فرهنگی ما بی نتیجه نبوده و یاری شما باعث پیشرفت کار ما خواهد بود.

آدرس سایت در حال راه اندازی: www.nar30na.ir
www.nar30na.blogfa.com آدرس وبلاگ گروه :
www.nar30na.vcp.ir تارنمای موقت و رسمی گروه :
ایمیل ما :
Nar30na2013@gmail.com

sama چهارشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 08:42 ق.ظ http://tabassomomid

سلام به وبتون ناگهانی سر زدم واقعا برام جالب بودومطالب خوندنی داشت دوست داشتی بهم سر بزن خوشحال میشم البته نظر بزار وراهنمایی کن ممنون در ضمن لینگتون کردم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد